Keresés

Kosár

 x 

A kosár üres

Kiemelt Márkák

djeco

7 Csoda - 7 Wonders

PDFNyomtatásÍmél
A 7 Csoda egy kártyajáték, melyben három korszakon keresztül kell fejlesztened városod épületeit, katonaságát, technológiáját és persze a város Csodáját is megépítheted. Mindezt úgy kell megtenned, hogy más birodalmak is épülnek melletted, amikre jó, ha f

With shipment Személyes átvétel for 0 Ft
Fogyasztói ár: 11.490 Ft
Kedvezmény:
7d.gif
Leírás

Építsd fel a világ csodáit a gízai piramisoktól kezdve a rodoszi kolosszuson át egészen a babiloni függőkertekig! Irányítsd valamely ókori civilizációt, fejleszd városod, kereskedj és légy gazdagabb minden más birodalomnál!

Játék a világ csodáival
A 7 Csoda egy kártyajáték, melyben három korszakon keresztül kell fejlesztened városod épületeit, katonaságát, technológiáját és persze a város Csodáját is megépítheted. Mindezt úgy kell megtenned, hogy más birodalmak is épülnek melletted, amikre jó, ha figyelsz, mert ugyanazok a célokért küzdötök.
A játék három koron át tart. Minden korhoz más-más pakli tartozik. Ezek a paklik tartalmazzák a felépíthető épületeket, céhlapokat, technológiai vívmányokat. Egy-egy pakli mérete a szerint alakul, hogy hányan vesztek részt a játékban. Mindig pont annyi lap kerül játékba, hogy maradék nélkül jusson minden játékosnak.
Az előkészületek során mindenki kap egy Csodakártyát a hét közül. Ezt ki lehet osztani véletlenszerűen, de ha akarjátok, ki is választhatjátok. A Csodakártyák szerint kell kiosztani a Csodák tábláját, amiknek két oldala van: A és B. Az A oldal egyszerűbb, kevesebb szabályt alkalmaz, kezdőknek ajánlott. A B oldal változatosabb, de nagyobb odafigyelést igényel.
Kaptok még három-három érmét, amit a kereskedelemhez vagy bizonyos épületek megépítéséhez használhattok majd. Mikor ezzel megvagytok, kezdődhet az első kör!

Épüljön a civilizációd!
Minden kor kezdetén ki kell osztani a paklit. Ha jól készítettétek elő a játék elején a kártyákat, akkor pontosan hét lap fog jutni mindenkinek. Akkor ér véget az adott kör, mikor megszabadultatok az összes laptól.
Kiválasztotok a rendelkezésetekre álló lapok közül egyet-egyet és azt lefordítjátok magatok elé. A maradék hat lapot az egyik szomszédos játékoshoz leteszitek, ami a kör végéig lefordítva ott marad. Mikor mindannyian kiválasztottátok a lapotokat, egyszerre végrehajtja mindenki a saját akcióját.

Három különböző akció közül lehet választani: létesítmény felépítése, csoda építése, kártya eldobása.
A legtöbb esetben létesítményeket fogtok felépíteni. Ezt úgy kell, hogy a kártyán szereplő nyersanyagokat kifizeted. Mind a Csoda, mind a város épületei termelhetnek bizonyos mennyiségű és fajta nyersanyagot. Ha rendelkezésedre áll elég erőforrás, a lapot kiteheted magad elé így fejlesztve a várost. Valamely lapnak nincs ára, ezeket ingyen felépítheted. Néhány fejlettebb épületet kitehetsz ingyen, ha az előző korok valamelyikében megépítetted az elődjét. Ha nyersanyag szűkében vagy, a szomszédos játékostól vehetsz erőforrást, darabonként két érméért. Jól gondold meg, hogy megéri-e a megépítendő létesítmény az ellenfél erősítését!
Csoda építésénél a kártyának nincs sok szerepe, a Csodán látható árat kell kifizetni a következő szintért. Ha ki tudod fizetni, a kijátszott lap képpel lefelé a Csoda alá kerül a megfelelő szinthez. Fontos, hogy a szintek nincsenek korhoz kötve, így akár az első korban felépítheted az egész Csodát!
Harmadik lehetőségként eldobhatsz egy kártyát három érme kifizetésével. Nem érdemes megszabadulni minden kártyától. Ezt a lehetőséget akkor alkalmazd, ha semmiképpen nem akarod, hogy szomszédod megkaparintsa azt a kártyát.
Az akciók után mindenki felveszi a szomszéd megmaradt lapjait. Hogy melyik szomszédét, az az aktuális kortól függ: az első és harmadik korban a baloldaliét, a második korban a jobboldaliét. Ezután mindaddig ismételni kell a fenti akciókat, amíg a szomszédos játékostól már csak két lapot kaptok. Az ezt követő körben a két lap közül egyet szabadon el kell dobni, a másikat pedig a szabályok szerint kijátszani.
Miután minden lap elfogyott a katonai konfliktusok kerülnek sorra. Ahhoz, hogy megkapjátok egy-egy város katonai hatalmát, össze kell számolni a piros pajzsokat, amit a katonai épületek és esetleg a Csodák adnak. A kapott eredményt össze kell hasonlítani a szomszédos játékosokéval. Akinek nagyobb a hadserege, az kap egy győzelemjelzőt, a vesztes fél pedig egy vereségjelzőt. Ezeknek a játék végén lesz fontos szerepük.
Az összes kort ennek megfelelően kell lejátszani. Mikor véget ért a harmadik kor is, kiderül, hogy melyik város lett a legfejlettebb, leggazdagabb a világon.

A végső pont hét tényezőből áll össze.

  • A győzelemjelződ és vereségjelződ összesíteni kell. Amennyiben gyenge katonai erőt tudtál felmutatni a játék során, ez az eredmény negatív is lehet!
  • A kincstárban található érmék után pontot kapsz. Három érme ér egy pontot. A maradék érmék nem érnek semmit.
  • A Csodák is adnak pontokat, amiket a táblájukról lehet leolvasni. A megépített szintek pontszámát össze kell adnod.
  • A civil létesítmények kártyáján szereplő pontokat is össze kell számolnod.
  • A tudományos létesítmények pontszámának kiszámolása kissé bonyolultabb, mint a többié, de kaptok segítséget. Ezek a kártyák három különböző szimbólummal rendelkezhetnek, amik jelzik, hogy mely tudományos területet fedik le. Az egyforma szimbólumú kártyák csoportja pontot ad: minél több egyforma van, annál többet. Ha mindhárom szimbólumból van lapunk, az is pontot ér. Sőt, a két különböző pontszám összeadódik!
  • A kereskedelmi létesítmények is néhány esetben pontot adnak.
  • Az utolsó számításba jövő tényező a céhek lapjai. Ezek komoly taktikai lehetőséget rejtenek, hiszen a szomszédos városok tevékenységétől függ, mennyi pontot is érnek. Érdemes kihasználni ezen erősségüket.


A doboz tartalma
A játék tartozékai jók, a doboz kiépítése pedig remek: egy műanyag tartó biztosítja, hogy minden a helyén maradjon.
Kaptok hét Csodatáblát a hozzájuk tartozó hét Csodakártyával, a három kor lapjait (49 első, 49 második, 50 harmadik), 42 konfliktusjelzőt, 50 pénzérmét (20 hármas, 30 egyes értékűt), egy pontozófüzetet, egy szabálykönyvet és két kártyát a kétszemélyes játékokhoz.
Ki kell emelnem a pontozófüzetet. Ebbe nyugodtan írhatjátok pontjaitokat, emlékezetesebb végeredményeiteket.
A szabálykönyv végén lévő technológiai fa is nagy segítséget nyújthat abban, hogy megtudjátok, merre is lehet fejlődni.

Csodálatos játék
A játék összetett, mégis könnyedén bele lehet jönni, könnyű megtanítani másoknak. A játék kiegyensúlyozott, nincsenek túl erős Csodák, valamint a játékosok számától függetlenül élvezhető.
Gyors, rövid idő alatt lejátszható egy-egy menet, nincs holtidő és a játék végén megvan a csak még egyet érzés.
A játékban sok lehetőség van a győzelemre: lehet a tudomány segítségével győzni, esély van katonai módon megragadni a vezető pozíciót, de a Csoda építése is sokat lendít a kultúrádon.
Ezt a változatosságot tovább fokozza a Csodák különböző változatai, valamint a Leaders kiegészítő, amely új lapokat és egy új Csodát tesz elérhetővé.
Ha szeretitek a civilizációépítő játékokat, de nem akartok órákig ülni az asztalnál, ez a játék tetszeni fog. Kevesen vagy sokan, kicsik vagy nagyok, kevés az idő vagy bőven van néhány partira… a 7 Csoda mindig nyerő választás!
Írd be magad a történelemkönyve a világ Hét Csodájával!

Vélemények

Még senki sem nyilvánított véleményt erről a termékről.

output KADfxc

Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérünk, engedélyezd a sütik használatát, vagy zárd be az oldalt.